sobota, 13 września 2014

Kuchenka Ekspedycyjna mod.04 ver. 2.0.

Po pierwszym poście nadszedł czas na kolejny, dzisiaj zrobimy małą recenzję kuchenki ekspedycyjnej mod.04 ver.2.0 od SurvivalTech.

Kuchenka Ekspedycyjna mod.04 ver. 2.0.




Tak więc zacznijmy od parametrów. Waga kuchenki to jedyne 249g, zrobiona jest ze stalowej blachy o grubości 0,7mm, wymiary jednego boku kuchenki to 149x107mm.



Składa się z pięciu blaszek: 3 takich samych ścianek bocznych, ścianki przedniej z otworem na dokładanie paliwa i dna zaczepianego na bocznych ściankach. Ostatnio producent do każdej kuchenki dołącza pokrowiec (niestety ja kupowałem jeszcze bez pokrowca ten po prawej został zrobiony przeze mnie w 4 minuty).
















Tak wygląda już złożona kuchenka.



A teraz czas na kilka słów o tej maleńkiej kuchence.
Jest bardzo kompaktowa, nosić można ją w prawie każdej kieszeni. Nosiłem w spodniach, kieszeniach dopinanych do pasa czy nerkach. Dzięki jej małym wymiarom i wadze można nosić ją wszędzie. Nawet przy silnym wietrze można łatwo ją rozpalić. Dziurki są zrobione tak, że nawet silny wiatr nie zdmuchnie nam rozpalającego płomienia. Jedyne co mi w niej przeszkadza to za mały otwór z przodu więc trzeba palić dość małymi gałązkami lub większe wrzucać od góry. Pół litrowy kubek wody doprowadziłem do wrzenia już w 10min. Trzeba też wspomnieć o jej wytrzymałości ustawiona odpowiednio, na w miarę płaskim terenie wytrzymała nawet jak na niej stanąłem. Więc mimo małej wagi i wielu otworów jest bardzo wytrzymała.
Dodatkowym atutem tej kuchenki są otwory w "nóżkach", bardzo ułatwiają one przenoszenie rozpalonej kuchenki czy też wysypanie z niej żaru by rozpalić ognisko (wystarczy włożyć dwa kijki do dziurek).

Tak więc reasumując bardzo polecam tę kuchenkę mimo troszkę małego otworu przedniego. Jest bardzo ważną częścią mojego leśnego EDC, która nawet w mokre i wietrzne dni pozwala łatwiej rozpalić ten upragniony ogień. Wydawać by się mogło, że 65 zł za taką kuchenkę to dużo ale uważam, że jest warta swojej ceny i każdy powinien mieć taką kuchenkę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz